Skärp er Konsum (eller coop eller va fan ni heter)!

"Billigt är bra" säger man. Men "Kvalitet kostar" stämmer ofta väldigt mycket mer. Jag skulle nämligen köpa tonfisk för några dagar sedan och det blev att vi gick in på Konsum. Eller coop (de byter ju namn hela tiden). När jag närmar mig hyllan där det finns tonfisk så är en hylla alldeles tom. "Hmm, är det så många som köper tonfisk" tänkte jag. När jag kommer fram ser jag att det finns "coop x-tra"-tonfisk och på abba-hyllan står en lapp. På lappen förklarar personalen att de slutat att ta in tonfisk från abba för att de inte är nöjd med priset. Jag själv skiter fullständigt i om abba-tonfisken är tio kronor dyrare än andra sorter, för jag köper den ändå. Sen tror jag inte att alla konsumbutiker har slutat med detta och vad skulle abba bry sig om att en liten skitkonsumbutik i värmland slutar att köpa in tonfisk? Men de andra produkterna säljer de. Det jag menar är att ska man göra någon skillnad så får väl alla konsumbutiker gå ihop och sluta köpa in alla abba-produkter! Då hade man kanske kommit någon stans. Tillslut blev det att jag köpte denna coop x-tra tonfisk och brydde mig inte mer om det. När jag sedan ska öppna burken och äta tonfisken blir jag irriterad igen. Det ser ut som att någon har fått upp en fisk och lagt ner den i köttkvarnen utan att ta bort inälvor och fjäll. Det är en enda sörja och har inte alls det färgen som den riktiga abba-tonfisken har. Det var fruktansvärt irriterande och jag säger det: KÖP INTE COOPS TONFISK!!!
Skärp er Konsum! Ta in ABBA-tonfisken igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0